środa, 8 marca 2017

Descent: Valyndra Lieutenant Pack - recenzja dodatku

Dodatek do gry Descent: Journeys in the Dark (druga edycja)

Pakiet żądnej złota smoczycy jest jednym z najchętniej kupowanych dodatków wśród miłośników Descenta. Któż z nas nie chciałby dołączyć do kolekcji imponująco wyglądającej bestii w okazałej pozie, a w dodatku stojącej na wielkich głazach pośród których bieleją czaszki?!

Klasyczny przykład złotolubnej smoczycy

Zdecydowanie najmocniejszym, najwspanialszym, najbardziej okazałym punktem tego pakietu jest sama figurka smoczycy. Po wyciągnięciu czeka nas jednak krótki montaż, na poziomie trudności Kinder niespodzianki. Obydwa skrzydła udało mi się przymocować szybko i bezproblemowo. Dodatkowy plus za to, iż elementy pasują do siebie wprost idealnie (co obrazuje jedno z poniższych zdjęć). W przypadku skrzydła lewego, do którego dołączona została również łapa, wygląda to tak, jakby o żadnym montażu nigdy nie było mowy. Skrzydło prawe z kolei ma widoczną niewielką szczelinę, jednak po pomalowaniu miniaturki nie powinna ona rzucać się w oczy.

Figurka chwilę po montażu

Chwilka narzekania, spowodowana kontrastem pomiędzy dwoma niezwykle podobnymi do siebie tytułami...
Ilekroć przychodzi mi otwierać nowy pakiet do Descenta, nie mogę się oprzeć wrażeniu, jakbym miał właśnie kontakt z produktem klasy B od Fantasy Flight Games. Pakiety Imperial Assault wyglądają o wiele bardziej okazale, instrukcje zawiera dwa scenariusze, a karty ozdobione są grafikami. Descent to identyczna karteczka z nowymi zasadami, taki sam zestaw żetonów, oraz smutno wyglądające karty na których najmniejszej nawet grafiki nie uświadczysz (za wyjątkiem karty postaci). Cena taka sama, a jednak zawartość - poza samą figurką - jakaś taka licha.

Zrób to sam - montujemy Valyndrę

Zestaw umiejętności w obydwu Aktach jest niemal identyczny, a składa się z:

* Miser - W momencie gdy któryś z bohaterów dokonuje akcji przeszukiwania, Valyndra może natychmiast poruszyć się o 2 pola. Smoczyca bacznie pilnuje swych skarbów!

* Aura X - Zbliżenie się do smoczycy, kończy się utratą X ❤.

* Fire Breath - Zdolność aktywowana po wyrzuceniu sumbolu surge . Valyndra zionie ogniem na odległość 4 pól, w dowolnym kierunku.
Atak w Akcie I wynosi:
Atak w Akcie II wynosi:

Dodatkowo, w Akcie II, Valyndra otrzymuje możliwość skorzystania z kolejnego symbolu który zwiększa jej obrażenia o +2❤.

Karta postaci z Aktu I (awers) i Aktu II (rewers)

Pora przyjrzeć się zestawowi kart Valyndry:

♦ Mine All Mine - Pilnowanie skarbów to jeden z naszych priorytetów. Pod koniec każdego scenariusza otrzymujemy tyleż żetonów zagrożenia, ile zostało tokenów przeszukiwania na wszystkich kafelkach map. Koszt aktywacji: 0

♦ Terrifying Presence - Każdy bohater w promieniu 3 pól od Dużego lub Olbrzymiego potwora (chodzi o te które zajmują więcej miejsca na planszy), otrzymuje -1 punkt do swoich statystyk (Siły, Wiedzy...). Koszt aktywacji: 1

♦ Iron-Hard Scales - Zapewnia dodatkowe 2⛊ atakowanemu potworowi. Jeśli na którejś z kostek wypadła pusta ścianka, otrzymujemy dodatkowe 1⛊. Świetny sposób na zapewnienie ochrony dla ważnej dla nas postaci/potwora. Sprawdza się w kluczowych momentach scenariusza. Koszt aktywacji: 1

Dla porównania skali figurek - starcie Valyndry z herosem

♦ Jealous Rage - Gdy jeden z herosów ogłosi akcję przeszukania, wybieramy jednego z naszych stworów znajdujących się o 5 pól od owego herosa i przesuwamy figurkę stwora tuż obok bohatera, a następnie go atakujemy. Czyli ciąg dalszy ochrony skarbów. Umka ściśle powiązana z naszą podstawową. Koszt aktywacji: 2

♦ Massive Bulk - Aktywujemy w momencie gdy Duży lub Olbrzymi potwór zakończy lub przerwie swój ruch. Taranujemy pobliskich herosów i umieszczamy część naszej podstawki (figurki) w miejsce przesuniętych herosów. Za każdego przesuniętego herosa nasz potwór traci 1❤. Koszt aktywacji: 1

♦ Punish the Weak - Nasze potwory zyskują nową zdolność aktywowaną przez surge ⚡.
Crush: Potwór zadaje +1❤ za każde pole podstawki (sumujemy ile łącznie zajmuje) które przewyższa Siłę herosa. Kolejna zdolność pod duże stwory. Koszt aktywacji: 2

Umiejętności nastawione na obronę skarbów i pod wielgachne stwory

♦ Aurium Plating - Dołączamy do grupy Dużych lub Olbrzymich stworów. Każdy stwór z grupy dostaje dodatkowe 2 punkty zdrowia i jest odporny na Pierce. Świetne w połączeniu z Iron-Hard Scales. Koszt aktywacji: 2

♦ Valyndra's Shadow - Uruchamiamy pod koniec tury i wybieramy herosa którego następnie oznaczamy żetonem zagrożenia. Na początku naszej następnej tury atakujemy go na takich zasadach jak gdyby ataku dokonała sama Valyndra. Niesamowicie przydatna karta w talii, zwłaszcza gdy trzeba kogoś nagle dobić. Ot, taki as w rękawie. Niestety koszt kupna wynosi aż 4, za to nadrabiamy niskim kosztem aktywacji. Warto mieć w talii! Koszt aktywacji: 1

♦ Guardians of the Hoard - Używamy tuż po rozstawieniu scenariusza i umieszczamy na karcie dowolną liczbę żetonów zagrożenia. Nie mogą one być użyte w czasie trwania scenariusza, natomiast po jego zakończeniu, wracają do nas. Jeśli na tej karcie znajduje się więcej żetonów zagrożenia aniżeli Dużych oraz Olbrzymich stworów, każdy taki stwór zadaje +1❤ przy każdym ataku. Koszt aktywacji: 0

Nie tylko piękna figurka ale i świetny zestaw kart!

Jak zauważyliście, zdolności tworzą zabójczą miksturę w której wszystkiego jest po trosze. Zestaw kart skupia się wokół potworów o dużych rozmiarach i utrudnia graczom pozyskiwanie nowych kart z przeszukiwania. Dzięki urozmaiconemu setowi, Valyndra sprawdza się niemal w każdym scenariuszu.

Podsumuję krótko - Valyndrę warto, a nawet trzeba mieć, jeśli poważnie myślicie o grze w Descent i szukacie solidnego zestawu. Sporo Punktów Życia, solidny atak, przydatne zdolności i zabójczy zestaw kart, które świetnie ze sobą współdziałają. Na chwilę obecną jest to mój ulubiony porucznik i już parę ładnych razy wylądował na stole. Nie wyobrażam sobie gry bez tego rozszerzenia.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz